Wednesday 2 January 2019

Good Bye 2018, Welcome 2019


Tahun 2018 sudah terlewati, banyak cerita, kisah dan kenangan yang mewarnai hidup sepanjang tahun 2018, entah itu kisah bahagia atau tidak tetapi SemUaNya tercapai impian dan cita cita di tahun 2018..  Alhamdullilah dan syukur.. Semua cerita dan kisah di tahun 2018 tersebut akan tersimpan abadi sebagai kenangan hidup buat selama-lamanya..

Tahun 2018 ni juga mengajar Hakak untuk lebih melonggarkan prinsip hidup.. Iya, Hakak hanya perempuan yang kuat pegangan prinsip pendiriannya.. Kalau kata A, A lah... Kalau Kata B, B Lah... dan Hakak x pernah berpatah balik... Senang kata ada pendirian besar dan Ego yang agak tinggi..And hakak tak takot dengan kehilangan coz pengalaman dah ajar hakak erti kesabaran... Ye dak.... Hahaha..Tak ada sapa nak sekat hakak sebab hakak cepat memberontak... Cuba lah sekat hakak, hakak mau masok hutan dan x kua2 hokey... Aiceceh lawak je le.. Actually hakak bangga tahun ni hajat dan impian hakak tercapai akhirnya... Hakak pulun semuanya.. Prinsip nih hakak dah tak peduli sapa kau , kau dan kau.. 

Actually apa yang hakak nk dah tercapai... "I just wanna be happy! Don't you wanna be happy?".. Kerana hidup ini terlalu indah untuk kita nikmatinya, Janganlah sampai kita terlalu sibuk fokus dengan Dunia Sendiri sampai kita lupa untuk rasa nikmat ini.. Mungkin  rasa bahagia itu hanya "hati jew yg tau tau".. Itu satu perasaan yang boleh merubah kehidupan.. It cant be describe but it can be feel it.. Samalah macam perasaan tenang.. Tak boleh nak explain perasaan tenang tuh macam mana, tapi kita boleh pilih untuk rasa atau pun tidak.. Rasainya dan percayalah Bahawa life korg bahagia yaa amat.. Tapi 1 je hakak nak pesan.. "Responsibility" jangan abaikan hokey..

Tahun baru 2019, tahun penuh harapan dan asa yang harus kita lewati.. Selamat Tinggal 2018, Selamat Datang 2019.. Semoga Tahun 2019 ini, harus selalu optimis dan percaya dlm diri dalam menatap masa depan.. Mengejar mimpi agar terwujud segala angan dan keinginan itu menjadi Kenyataan.. Please "KeEP sTRoNG Diella Hasan.." Semoga di tahun 2019 ini apa yang diinginkan dan yang tertunda di tahun kemarin tercapai dan Semoga kita semua mendapatkan cerita dan kisah yang indah di tahun 2019 ini Aamiin...

Alhamdullilah, berjaya G7 kesemuanya 
dalam tahun 2018

 Alhamdullilah Johan & Naib Johan dalam semua Kategori Futsal Maksak Negeri dan Kebangsaan

What do i expect for 2019? 
Lagi, apa yer? Oh tahun ni kene kurangkan Misi Kecik    
"Hakak dah tua dan mau pencen" dan Misi Besar akan kena hadap & hadap tak lama lagi.. Aku dan Dunia Aku.. What else to say? Oh ye, sebenarnya hakak ni banyak je kekurangan.. "Ampunilah dosa-dosaku Ya Allah.., Berikanlah Aku Kekuatan dan Kesabaran untuk menjalani hidup ini tanpa berbalut noda dan dosa, hari ini, besok dan selamanya. Amin3x, Ya Rabbal ‘Alamin".. Semoga diberi kekuatan untuk hakak move forward..

I think that the end of 2018 story. Hello future , 2019! May we have a great days ahead. 

"You Are The Reason"

There goes my heart beating

Cause you are the reason
I'm losing my sleep
Please come back now

There goes my mind racing
And you are the reason
That I'm still breathing
I'm hopeless now

I'd climb every mountain
And swim every ocean
Just to be with you
And fix what I've broken
Oh, cause I need you to see
That you are the reason

There goes my hands shaking
And you are the reason
My heart keeps bleeding
And I need you now

If I could turn back the clock
I'd make sure the light defeated the dark
I'd spend every hour, of every day
Keeping you safe

I'd climb every mountain
And swim every ocean
Just to be with you
And fix what I've broken
Oh, cause I need you to see
That you are the reason

I don't wanna fight no more
I don't wanna hide no more
I don't wanna cry no more
Come back I need you to hold me
(You are the reason)
Come a little closer now
Just a little closer now
Come a little closer
I need you to hold me tonight

I'd climb every mountain
And swim every ocean
Just to be with you
And fix what I've broken
Cause I need you to see
That you are the reason







KEMARIN ADALAH KENANGAN
SEKARANG ADALAH KENYATAAN DAN 
ESOK ADALAH HARAPAN

No comments:

Post a Comment

Gunung Rajah VIA KKB Daypack

Assalamualaikum Hikers...   Kali ni hakak pergi ke Gunung Rajah VIA Kuala Kubu Bharu... Bila ingat kembali, masa zaman dulu naik Gunung Ra...